Tuesday, November 4, 2008

" för vi har vårat glada barnasinne kvar....."

Igår var jag utan tvekan definitionen på överskottsenergi.....
Så fort vi kom hem till Flyinge drog jag på mig reflextröjan, tryckte bra musik i öronen och gick ut. det var beckmörkt på cykelbanan o endast de förbipasserande bilarnas lyktor gav mig en hint om vart jag satte fötterna. I en timme piskade jag benen ordentligt i ett rejält tempo. Jag va så laddad på energi och glädje i kroppen att jag började dansa rundor ute i mörkret. Väl hemma igen sprallade jag runt som en 5-åring som tryckt i sig en stor godispåse. Dansade och skrattade åt mina egna, sjukt låga skämt. David bara tittade på mig och undrade vad sjutton jag hade tagit ute på rundan?? Haha små barn roar sig lätt helt enkelt=)

Hög fuktighet i luften är nog det minsta man kan säga. Knappt en tredjedel av TT gjorde sig synligt under morgondimman....



No comments: