Tuesday, January 20, 2009

Två har blivit fyra!

Jag fick ett mission av David den här veckan eftersom jag hade två dagar ledigt. Hitta ett husdjur! Sagt och gjort, igår körde jag till Simrishamn och hämtade hem två kolsvarta sötnosar, en hane och en hona. Vi har pratat om en katt men helt ärligt hur snällt är det att låta en katt vara själv hemma alltid? Och man har inte hjärta att sära på ett syskonpar så två fick det bli.
Surprise!
Lilleman är riktigt cool. Han hoppade ur lådan på vägen hema o satt på passagerarsätet eller min axel för att kolla läet när vi körde. Han studsar runt som en boll i hela huset och liger mer än gärna i knäet eler på tangentbordet o tar en tupplur.
Hans syster däremot...
Så fort vi kom hem gömde hon sig. Jag drog tillslut ut henne från trådbackarna under trappan och vi blev riktiga ovänner, jäklar vad hon klöstes. Två minuter senare var hon borta igen o sen såg jag inte henne på flera timmar. Började så smått leta men tänkte att hon kom väl ram snart. När david kom hem och vi letat igenom hela huset möjliga och omöjliga gömställen så började jag faktiskt bli lite desperat. Hur fan lyckas jag göra av med en katt inne i ett hus?????
Innan vi skulle gå o lägga oss tog vi en sista chansning o vände uppochner på soffan för at se om hon fastnat inuti. Jodå alldeles riktigt. Hon hade klämt in sig bakom reglarna och hade nu suttit där i 7 timmar!! Ljuden hon lämnade ifrån sig var inte nådiga. Med handskar o en hjärta som slog volter lyckades jag tillslut dra ut den totalt hypade och fräsande katten. Med ett kramaktigt tag i den stackars flickans nacke fick jag tillslut in henne på toaletten. J ajg vet att jag pratar om en kattunge som om hon va et lejon men det va fan inte långt ifrån, sjuka klor och tänder de har.
Jag känner mig som världens hemskaste människa och djurplågare men jag va tvungen att få ut henne. Nu sitter hon under trådbackarna igen o vägrar komma ut....
Hur ska jag få henne att våga komma ut o lita på oss??
Nu måste vi bara komma på några namn...
Förslag??
kisses and hugs


No comments: