Friday, December 12, 2008

Grattis älskling!

Dagens glädjeämnen:
D har blivit uppgraderad på jobbet.
D va på jobet 30 min innan han ringde o sa att det inte va ok väder för jobb så han tog ledigt...
D har köpt ny bil som han nu är på väg att hämta. Hejdå Saaben.
Det är fredag och vi ska ha en riktig myskväll utan några som helst måsten och tider.
Dagens dödare:
Min bil lägger av pga att fläktremen åkte av på motorvägen. Som tur är hostade sig bilen till slut fram till en parkering. Istället för skola för min del o en ledig förmiddag för D fick han snällt bege sig till malmö o bogsera mig hem.
Ett tips...
se till att inte döda bilen en vinterdag. Det är jaeeevligt kallt att sitta i en stendöd bil i över en timme, rullandes i 30 km/h utan att se ett skvatt eftersom det inte finns någon ström till varken varningsblinkers el vindrutetorkare. Väl framme i Sanby vacklar en stelfrusen Sandra ur sin igloo o några minuter senare är allt fixat o vi kan rulle hem med en hel bil=) Tacka vet jag D o hans kontakter!
Dagens kommentar:
Efter att ha bogserat några 100 meter ringer David:

- Bromsar du älskling?
- Ja, jag är rädd för att köra på dig!

Än en gång visar blondinen sin rätta sida. Tro fan det blir tungt att dra ett ton bromsande bil!
Hur som helst är vi nu hemma o det är dags att gräva ner sig i byggtekniken innan helgen gör sitt antågande.
Hoppas ni alla har en jättebra fredag!

Kramar från en blondin som haft ytterligare en dag av lärdomar o erfarenheter=)











No comments: